Kristin i våra tankar

Den 6 april 2003 tvingades vår dotter Kristin Aasa lämna oss, alldeles alldeles för tidigt. Föräldrar ska inte behöva uppleva sina barns död. Under åren som följer far många tankar genom våra huvuden. Upplevelser bearbetas och erfarenheter lagras. I den här bloggen försöker jag förmedla en del av våra tankar i tiden efter Kristin.

Pappa Lars-Göran

lördag, november 05, 2005

Alla helgons dag 2005

För några år sedan var den här helgen på väg att bli ett amerikaniserat Halloweenparty. Mycket beroende på att Kristin var i en ålder då det var lite kul att klä ut sig och göra något kul. P.g.a Kristins bortgång har den här helgen fått en helt annan betydelse för oss. "Firandet" är långt borta. Nu handlar det om att minnas och hedra, inte bara Kristin utan även andra som fått lämna oss. Jag tänker t.ex på Elias som så tragiskt gick bort för ett år sedan och min spelkamrat Tommy som inte längre orkade leva.

När vi i kväll går till Kristins grav ser jag fram emot att liksom de senaste åren träffa flera av Kristins kompisar. Jag hoppas de står där liksom de gjort de två senaste åren både under Alla helgons dag och på hennes födelsedag. Det känns bra att dela sorgen med andra.

Lars-Göran